Alukola Pneumatiky Příslušenství

Toyota / 10 pozoruhodných zajímavostí

Japonská automobilka Toyota patří k velmi oblíbeným. Známá je nejen z běžných silnic, ale i pro svoje závodní aktivity, zejména v šampionátech vytrvalostních vozů a v nedávné minulosti také ve Formuli 1. Podívejte se na deset věcí, které jste o Toyotě určitě nevěděli.

 

1. Vyloučení z šampionátu WRC

 

Alu kola toyota

 

V roce 1996 byla Toyota vyloučena ze šampionátu WRC, protože provedla ilegální úpravu přívodu vzduchu k motoru. Při inspekci bylo toto řešení v podstatě neviditelné, přesto se na něj ale přišlo a bylo natolik účinné, aby Toyotě a jejímu modelu Celica GT4 WRC zajistilo obrovskou výkonnostní výhodu.



Výprodej

 

2. Kufříkový fígl pro závodní vozy

 

Alu kola Toyota


Koncem 90. let platilo v závodní sérii GT1 pravidlo, že všechny vozy musely mít zavazadlový prostor natolik velký, aby se do něj vešel příruční kufřík. Toyota toto nařízení krásně obešla - palivovou nádrž udělala v takovém tvaru, aby se do ní kufřík bez problémů vešel. Orgány mezinárodní automobilové federace toto řešení kupodivu schválily a Toyota mohla na trať.



Top výprodej

 

3. Více než McDonald

 

Alu kola Toyota


Toyota je celkosvětový gigant. Věděli jste například, že Toyota působí ve více státech než slavný potravinový řetězec McDonalds?

 

4. Monstrózní úpravy

 

Alu kola Toyota


Toyota Land Cruiser je v Evropě a hlavně v Anglii považována za skvělé auto pro dělníky a farmáře. Na Středním Východě se ale často upravuje tak, aby byla skutečným silničním monstrem a trhala asfalt. Na takový vůz samozřejmě nemůžete dát obyčejná plechová kola. Téměř nutností jsou zde speciální elektrony.

 

5. Toyota AA AB

 

Alu kola Toyota


Dnes mají vozy Toyota líbivé názvy jako Celica nebo Supra. Toyota ale nebyla vždy tak invenční a první modely se jmenovaly prostě Toyota AA a Toyota AB.

 

6. Speciál pro Rallye, který nikdy nevyjel

 

Alu kola Toyota


Toyota vyvíjela svůj vlastní závodní speciál pro Rally Skupinu B. Ta byla ovšem zrušena a vůz se na trať nikdy nedostal. Což je škoda, protože měl pohon všech kol, 650 koní, 2,2 litrový přeplňovaný motor a úžasný futuristický vzhled. Samozřejmostí jsou u závodního vozu závodní hliníková kola. Tento speciál se nazýval Toyota 222D a dodnes je k vidění na některých akcích automobilky.

 

7. Twin Turbo 850 koní!

 

Alu kola Toyota


Toyota patří k průkopníkům turba v japonských automobilech. Projekt Toyota 7 z roku 1970 vážil pouhých 600 kilogramů, ale díky dvojitému turbu měl výkon 850 koní.



Výprodej Alu kol!

 

8. Toyota pro LeMans

 

Alu kola Toyota


Vůz SARD MC8-R je založen na Toyotě Mk2 MR2. Pohání ho motor o síle 600 koní založený na motoru obvykle montovaném do Lexusu LS400. V polovině 90. let tento vůz závodil v sérii LeMans.

 

9. Toyota vyrovnaný soupeř v americkém Nascar

 

Alu kola Toyota


Toyotu si nejspíše nikdo nebude spojovat se silnými americkými musclecars. Přesto tato automobilka působí v americké sérii NASCAR se svým osmiválcovým speciálem o výkonu 750 koní a snaží se vyrovnat tradičním značkám Ford, Chevrolet a Dodge.

 

10. Toyota F1 - absolutní propadák

 

Alu kola Toyota


Na vstup do F1 se Toyota intenzivně připravovala přes tři roky. I přes obrovské vynaložené náklady však nedokázala vyhrát jediný závod a po sezoně 2009 šampionát opustila. Zbylo po ní zázemí a především špičkový aerodynamický tunel v Kolíně nad Rýnem, který v době odstávky vlastního tunelu používalo i Ferrari. 

Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!
Nestihli jste se letos podívat na Ženevský autosalon? Nevadí, udělali jsme pro vás pár fotek, které rozhodně musíte vidět!
Gumball 3000 rozhodně není žádná nudná autodráha. Pokud máte na luxusní káru, startovné a pokuty, můžeme vyrazit.
Věděli jste například, že Ford je nejčastější vítěz WRC, že Ford dodával motory pro všechny vozy F1, že černý Ford je nej...

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS