S námi ušetříte

Alukola a pneumatiky máme za nejlepší ceny na trhu

PŘÍSLUŠENSTVÍ ZDARMA

Vše potřebné dodáme přímo k Vašemu automobilu gratis

ODESÍLÁME IHNED

15 000 kusů litých kol a pneumatik již netrpělivě čeká na Váš vůz

100% reference

Spokojenost našich zákazníků je pro nás na prvním místě

Alukola Pneumatiky Příslušenství Magazín

10 zajímavostí o Renaultu

Renault je jednou z nejznámějších automobilek v Evropě i na světě. Tato značka má dlouhou tradici a přestože je známá, je spousta věcí, které o ní nevíte. Zde je deset nejzajímavějších...

10. Rychlejší než Formule 1

 

Alu kola Renault Clio
 

Nejrychlejší postavený vůz Renault navzdory všem očekáváním není monopost Formule 1, ale model Alpine A443 z roku 1978, který závodil Le Mans. Poháněl ho 2,1 litrový šestiválec s turbem, který ho dokázal vystřelit na rychlost přes 350 km/h.
 

9. Absolutní šampion v první Grand Prix

 

Alu kola Renault Twingo

 

Úplně první závod Grand Prix v historii vyhrál vůz Renault. Stalo se tak v Le Mans v roce 1906. V závodě startovalo 32 vozů a šlo o skutečně dlouhý závod. Jelo se na 12 kol a okruh měřil 64 mil. Šest kol se jelo jeden den, následoval noční odpočinek, a dojelo se druhý den. Vyhrál Ferenc Szisz na Renaultu AK90CV.

Výprodej alu kol
 

8. Závoďák na silnici

 

Alu kola Renault Sport R.S. 01

 

Závodní speciál na běžné silnici? S Renaultem je to možné. Lehoučký Renault Spider je vyroben kompletně z hliníku a samozřejmostí jsou i odlehčená alu kola Renault. Pohání ho dvoulitrový motor o výkonu 150 koní. Ve verzích určených pro prodej mimo Velkou Británii se dokonce nemontovalo ani přední sklo.

Totální výprodej
 

7. Renault - automobil roku

 

Elektrony Renault clio
 

Renault Clio se stal dvakrát Evropským automobilem roku. Poprvé v roce 1991 ve své vůbec první generaci, a podruhé ve své třetí generaci v roce 2006
 

6. Problémy s výkonem

 

Rotzeč renault clio 4

Renault Alpine GTA Le Mans byl širší než ostatní vozy GTA. Na pohled šlo o krásný vůz s hodně futuristickým designem, který podtrhovala i originální litá kola. S výkonem byly ale problémy - kvůli katalyzátoru byl vůz o něco pomalejší než byl jeho skutečný potenciál.
 

5. Renault - průkopník turbomotorů

 

Alu kola Renault Megane

Renault RS01 byl první vůz Formule 1 poháněný turbomotorem. Ostatní týmy používaly třílitrové atmosferické motory, převážně Ford V8, ale Renault se vydal cestou 1,5 litrového turbomotoru. Vůz prvně závodil roku 1977 a v 80. letech byl turbomotor standardem, bez kterého nešlo vítězit. Zpočátku byl ale agregát Renaultu velmi nespolehlivý a vozu se přezdívalo "žlutá parní konvice", protože v důsledku četných poruch často končil mimo trať s bílým kouřem vycházejícím z jeho zadní části. 
 

4. Renault Clio - nejvýkonnější Hatchback na světě

 

Alu kola Renault Sport megane coupe

Až do roku 2006 bylo Clio V6 s motorem o výkonu 255 koní nejvýkonnějším hatchbackem na světě. Dokonce vznikla i samostatná závodní série pro tyto vozy - Clio Cup. V civilní verzi byl kromě vysokého výkonu zajištěn i precizní design, na kterém se kromě mistrného provedení karoserie podílela i povedená hliníková kola Renault.
 

3. Renault Espace s motorem F1 od Ayrtona Senny

 

Alu kola Rozteč Renault Clio

V roce 1994 byl na autosalonu v Paříži představen model Espace F1. Navržen byl na oslavu desetiletého výročí od uvedení první generace modelu a taky při příležitosti návratu automobilky do F1 v roli dodavatele motorů. Přijde vám Espace jako neforemné auto, se kterým se nedá jet rychle? Tento speciál byl osazen stejným motorem jako vozy F1! Měl tedy desetiválcový motor o výkonu 800 koní, šestistupňovou sekvenční převodovku a karoserii z karbonových vláken, stejně jako monoposty F1. S takovou specifikací nemůže být o plechových kolech vůbec řeč, Renault Espace F1 měl samozřejmě elektrony. Z nuly na sto se dostal za 2,8 vteřiny a zvládl jet až 310 km/h. Zajímavostí je, že vůz pomáhal vyvíjet trojnásobný šampion F1 Ayrton Senna.

Top výprodej
 

2. Renault 5 - raketa na kolech

 

Elektrony Renault Laguna

Existují čtyři verze slavného Renaultu 5s: Renault 5 Turbo, postavený za účely homologace. Renault 5 Turbo 2, který byl o něco těžší. Dále Renault 5 Gordini Turbo, a pak nejslavnější verze Renault 5 GT Turbo.
 

1. Šestikolka od Renaultu

 

Renault Megane TUning

Výprodej

Francouzská společnost Leotard postavila šestikolový Renault 5. Vyrobilo se několik kusů a podle všeho by minimálně jeden měl být stále pojízdný. Nacházet by se měl ve Velké Británii.


Alu kola Renault  Clio

Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!

Nenechte si ujít další skvělé články
Štítky: historie zajímavosti fakta renault
Automobilových aukcí je mnoho. Nestává se ale, aby se na jedné dražilo tolik vzácných aut, jako tomu bylo na Floridě. Které by se líbilo Vám?
Od designu válečných tanků, tvorby loga podle koňské farmy, hádek s Peugeotem až k nejprodávanějším supersportům dnešní doby...
Corvetta šmírovala, Nissan utřel, Mini Cooper poražen na plné čáře a další zajímavosti o Alfě Romeo.

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS