S námi ušetříte

Alukola a pneumatiky máme za nejlepší ceny na trhu

PŘÍSLUŠENSTVÍ ZDARMA

Vše potřebné dodáme přímo k Vašemu automobilu gratis

ODESÍLÁME IHNED

15 000 kusů litých kol a pneumatik již netrpělivě čeká na Váš vůz

100% reference

Spokojenost našich zákazníků je pro nás na prvním místě

Alukola Pneumatiky Příslušenství Magazín

8 věcí, které jste nevěděli o BMW

BMW je bezpochyby jedna z nejúžasnějších značek automobilů na světě. Vozy BMW mají své osobité kouzlo, nejen díky charakteristickému designu, ale také vynikající kvalitě zpracování, špičkovým motorům a v neposlední řadě elektronům BMW.

Alu kola BMW E46

Ostatně, tak také BMW začínalo, jako pouhý výrobce motorů. A dokonce jen leteckých.

Vozům BMW nelze upřít jejich stylovost. I dnes se spousta lidí otočí klidně i za 20 let starým BMW, která si jejich majitelé často ještě nejrůzněji vylepšují, renovují je, místo obyčejných plecháčů si na ně montují alu kola - tedy pokud už jejich model nemá litá kola BMW přímo z výroby.

Alu kola BMW

I když si možná myslíte, že o BMW víte všechno, a nic vás už nemůže zaskočit, nejspíše se mýlíte. Koukněte se na osm věcí, které jste o BMW zaručeně nevěděli.


Alu kola BMW E24
 

1. Sídlo BMW má tvar čtyřválce

 

V 60. letech byl čtyřválcový motor pro BMW natolik důležitým produktem, že si nechali postavit sídlo, které jako čtyřválec vypadá. Navrhl ho rakouský profesor architektury, a ačkoliv na první pohled možná vypadá zvláštně, žádná jiná automobilka nemá tak zajímavé sídlo.

Sídlo BMW v Mnichově

 

2. Logo BMW nemá nic společného s vrtulí

 

Ačkoliv se mezi laiky i znalejšími fanoušky značky často hojně tvrdí, že logo BMW připomíná záměrně točící se vrtuli letadla a je to odkaz na původní zaměření firmy - výrobu leteckých motorů - není tomu tak, a automobilka to ani nikdy netvrdila.

Logo BMW

 

3. První BMW mělo pouhých 15 koní a vzniklo jen díky konci 1. světové války

 

Když skončila první světová válka, Versailleská dohoda zakázala Německu produkovat zbraně. Tedy i válečná letadla. BMW, které do nich vyrábělo motory, bylo tím pádem bez práce. Ale jen zdánlivě. Brzy se přeorientovali na auta a jejich první mělo pod kapotou pouhých 15 koní.


BMW Dixi

 

4. Nechybělo málo  a z BMW byl Mercedes

 

V roce 1959 bylo BMW těsně před bankrotem a u Mercedesu už si brousili zuby na převzetí technologií konkurenta. Zaměstnanci, včetně obyčejných dělníků na montážních linkách, to ale nechtěli dopustit, a tak začali sami skupovat akcie společnosti. Později našli investora, který koupil zbytek a firmu zachránil. Jeho rodina má dodnes v BMW podíl.


Alu kola BMW

 

5. První "emko" mělo původně být Lamborghini

 

V 70. letech se BMW dohodlo na spolupráci s Lamborghini a chtěli společnými silami vyvinout vůz. Němci mu měli dát motor a zavěšení, na Italech byl zbytek. Jenže Lamborghini doslova na poslední chvíli od spolupráce ustoupilo. BMW tedy projekt převzalo a stvořilo model M1, legendu závodních okruhů i běžných silnic.


BMW M1

 

6. Pohon na elektřinu? U BMW už přes 40 let!

 

První elektromobil představilo BMW při olympiádě v Mnichově 1972. Bylo to běžné BMW 1602 přebudované kompletně na elektrický pohon. Dvanáct baterií dovolovalo ujet něco kolem 30 km. A výkon tohoto vozu? Na to, že šlo o horkou novinku, nijak špatný! Elektromotor měl 43 koní, což bylo jen o polovinu méně než motor běžného modelu 1602.


BMW 1602

 

7. Vyhrát s 20 let starým motorem šampionát F1? Pro BMW žádný problém

 

V roce 1983 se BMW spojilo s týmem Formule 1 Brabham, kterému se zavázalo dodávat motory. Čtyřválec BMW M10 byl však pouhou evolucí motoru o výkonu 75 koní, který se do běžných silničních BMW začal montovat roku 1962. Nicméně, konstruktéři ho vyladili k monstrózní výkonnosti. Dodnes jde o oficiálně nejvýkonnější motor, který kdy v F1 závodil - v kvalifikačním režimu dosahoval výkonu zhruba 1400 - 1500 koní. Číslo není přesné z jediného důvodu. Tenkrát neexistovala žádná motorová brzda, která by dokázala jeho výkon změřit.


BMW BT52

 

8. BMW stále vyrábí díly pro staré modely. Ve své staré továrně

 

Automobilka provozuje program BMW Classic, v rámci kterého vyrábí nové náhradní díly pro staré modely. Přesně podle starých výrobních plánů a postupů. Pro tyto účely si BMW dokonce před lety koupilo zpět svou bývalou továrnu na motocykly, ve které původně vyráběli. Jak stylové!


Elektrony BMW E3


Určitě si také přečtěte:
10 Aut, které by stálo mít za to v garáži
Autosalon Ženeva 2015
Rezavé plecháče na BMW už ne


A každopádně se koukněte, jaká alu kola máme pro Váš vůz právě v akci.
Stačí pouhý klik zde...

Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!

Nenechte si ujít další skvělé články
Štítky: historie zajímavosti fakta bmw
Oficiální prohlášení koncernu GoodYear / Dunlop ke stáří pneumatik. Není prokázáno, že by starší pneumatiky ztráceli na jízdních vlastnostech!
Známá i neznámá fakta o jednom z nejrozšířenějších automobilů českých silnic, aneb, co jste nevěděli o Škodě Felicii.
Kdo by nechtěl nějaku výjimečnost? Máme pro Vás nejmenší auto na světě, stylovou autorakev, sexuálního Fiátka a další automobilové skvosty, které Vás nenechají chladné...

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS