5 příběhů z milionářské rallye Gumball 3000 aneb když milióny přehazuješ vidlema
1. Ďábelská projížďka aneb jak vše začalo...
Protože snobský večírky už byly dávno passé, nuda a děsnej vopruz, rozhodl roku 1999 britský podnikatel, skateboardista a automobilový závodník Maximillion Cooper (prostě maník, kterej neví, co s chechtákama) založit závod Gumball 3000.
Pracháče a celebrity čekala 3000 mil dlouhá spanilá jízda, večírky, hromada pozornosti (mimo jiné také od polišů) a jen tak mimoděk sbírání peněz na charitu.
Slavní pánové a neméně slavné dámy nakopli svý luxusní káry a vydali se z Londýna do italského Rimini a zpět.
Jedním z vůbec prvních fár v těchto šílených dostizích bylo Lamborghini Diablo. A bodejť by ne! Stojí fakt za to se v tomto exkluzivním žihadle alespoň jednou za život svézt.
Roztáhnout ona pověstná křídla, vlézt si do závodního kokpitu, zase dveře složit a pak šlápnout na plynový pedál.
Pustit otěže 485 ďábelských koní, které pohání tohle nízké, široké auto s nebezpečně ostrým designem. Dosáhnout rychlosti 325 km/h, při níž přestávají platit fyzikální zákony. S bezkonkurenčními originálními alu koly Lamborghini se budete nad vozovkou doslova vznášet. Policajti pod vámi budou tááákhle malí!
2. Smrtící nehoda a předčasné ukončení závodu
U zběsilých závodů aut platí, že ne vždy končí happyendem. Chvilková nepozornost nebo technická závada, upadlé kolo, vzplanutí (možná i milostné) a v zatáčce čeká šklebící se kostlivá tetka s kosou. Bohužel někdy se stane, že obětí se stane nevinný člověk, zatímco viník nehody vyvázne bez úhony.
Přesně tento smutný osud potkalo nic netušícího řidiče VW Golf a jeho spolujezdce při závodech v Makedonii v roce 2007. Porsche 911 Turbo, malé stylové auto, které dokáže kalit rychlostí až 320 km/h, za svého vozataje samozřejmě nemohlo.
Rallye byla se zpožděním ukončena. Nehoda se na Gumballu pěkně podepsala. Závod sice neschytal pár facek, zato schytal kritiku ze všech stran.
Reakcí bylo následné utrum jízdy přes evropské státy, a tak se víceméně na další 2 roky Gumball dostihy pakovaly z Evropy do USA, Číny a Korey.
3. David s Knight Riderem nesmí nikde chybět
První závod v Gumballu musel být v roce 2016 pro playboye z Pobřežní hlídky, Davida Hasselhoffa, doslova utrpením. Sice do něj celou cestu nehustila ta známá vyvinutá blondýna v plavkách, zdatně ji ale nahradil Davidův užvaněný parťák ze seriálu Knight Rider, tedy jeho modernizovaná verze v podobě Nissanu Gtr.
Kdo by neznal nezničitelného K.I.T.Ta, který je ukecaný jako prezidentův tiskový mluvčí, skáče jako cvičená opice, zbraní má víc než Kim Čong-un a svým turbo zrychlením přivádí k šílenství i urychlovač částic ve švýcarském CERNu?
Originální K.I.T.T byl vyladěný Pontiac Firebird Trans AM se samonosnou karosérií, upravenými nápravami, výklopnými světly a efektním zadním spoilerem. Pohání jej osmiválcový motor V8 305CI od Chevroletu. Vůz měl pod kapotou ustájených 165 koní.
Ten notoricky známý seriálový hrdina měl kompletně předělaný interiér. Palubní deska a výbava spíše připomínala kokpit letadla. A dveře se samozřejmě neotevíraly klasicky. Co určitě postrádal byly špičkové alu disky. Ale to lze teď napravit. Replika K.I.T.Ta, kterého vlastnil sám Hasselhoff, je totiž na prodej a je jen na vás, čím si ji vyzdobíte.
4. Party cesta z Miami South Beach na Ibizu
Každým rokem je lístek po účastníky této automobilové honičky čím dál mastnější. Účast v roce 2014 přišla na úctyhodných 40 000 liber. A proto není divu, že pro tuhle misi to chtělo tentokrát něco pořádného.
Ferrari 458. Kupé vzadu ukrývá osmiválcový 4,5 litrový motor s 570 trénovanými vraníky. Zapomeňte na manuál a smiřte se s automatickou převodovkou. Ale to skousnete snadno, zrychlení z nuly na sto za 3,4 sekundy vám to plně vynahradí.
Je jasné, že Ferrari 458 zvané Purrari, řízené Joelem Zimmermanem alias DJem Dedmau5 a Tory Bellecim, zvítězilo. Pořiďte si ho, doplňte perfektními alu disky a ženy vám budou padat k nohám!
5. Rekordní výdělek ze startovného
Letošní rallye odstartovala 1. července z lotyšské Rigy. Prozatím se na dobročinné účely vybralo přes 216 tisíc liber, přičemž na třetí příčce největších dárců se objevil tým závodící ve stroji Maserati GranTurismo v zeleno - červené karosérii.
Posádce samozřejmě nechybí parádní elektrony Maserati. Motor o objemu 4,7 litru s 8 válci vhání jezdcům adrenalin do žil. 440 koní roztočí motor do 7000 otáč./min. a z nuly na sto vůz dosáhne za 5 sekund. Spotřeba není žádná sranda.
S tímhle autem je nejlepší jet po dálnici; ve městě se může vyšplhat až na neuvěřitelných téměř 20 l/100 km! Ale to majitele zmíněného vozu určitě netankuje.
Za jednu takovou Rallye by si u nás koupil několik sad krásných alu kol...