Deset zajímavostí, které jste nevěděli o Mitsubishi Evo
Mitsubishi Evo patří ke špičkovým japonským modelům a jedněm z nejpopulárnějších sportovních vozů. Vyráběl se po mnoho generacích a výroba stále pokračuje. Podívejte se na těchto deset zajímavostí, které jste možná o tomto voze nevěděli.
1. Ocelové disky Mitsubishi Evo Rs
Model Mitsubishi Evo RS se dodává na ocelových kolech. Mnohé vozy také mají na požádání užší skla a karoserii kvůli nižší hmotnosti.
2. Automatické převodovky nejsou oblíbené
Evo VII GT-A je první Evo, které má automatickou převodovku. To nebývalo u Eva nikdy zvykem a je pravdou, že mnozí řidiči stejně upřednostňují manuální řazení. Kromě toho také tento model všechny uchvátí svými sedmnáctipalcovými elektrony Mitsubishi.
3. Evo X pro hudební fajnšmekry
Evo X MR Premium ve verzi prodávané v Severní Americe je standardně vybaveno serverem pro hudbu s velikostí 30 GB a devítiprvkovým stereem hrajícím při 650 wattech. To už je slušná hudební nálož, že? Pokud chcete s takovým vozem udělat dojem i vzhledově, nebudete mít problém, stačí jen nasadit nějaká úžasná alu kola.
4. Předchůdce Mitsubishi Evo
První vůz, který by se dal považovat za předchůdce současných Evo, bylo Mitsubishi Lancer GSR. Byl v něm 1,6 litrový motor o výkonu plných 95 koní!
5. Elektromotory pro Evo
Evo MIEV, které je poháněno čtyřmi elektrickými motory, se dostane z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Experimentální vůz na alternativní pohon je v Japonsku oblíbenou kategorií, proto není nic zvláštního, že to Mitsubishi zkusilo i u Eva.
6. Nejrychlejší Evo na světě
Nejrychlejší Evo na světě je oficiálně to, které patří Miku Reichenovi. Jeho Evo II z roku 1994 je upraveno tak, aby zvládlo jet 221,4 mil za hodinu.
7. Evolution v kombíku
Bylo vyrobeno 2500 kusů vozu Evo IX ve variantě kombi. Vůz je stejný jako běžný sedan co se technologií týče, a je vybaven dvoulitrovým turbomotorem, šestistupňovou převodovkou, pohonem všech kol a samozřejmě má také litá kola.
8. Podfuk Rychle a Zběsile
Evo používané ve filmu Rychle a zběsile: Tokijská jízda bylo Evo VIII namaskované tak, aby vypadalo jako Evo IX. Tvůrci nechtěli pro riskantní natáčení, kdy hrozilo poškození vozu používat úplně nový a drahý model, pro filmová studia ale není problém z osmičky udělat devítku.
9. Lancer nebo Carisma?
Richard Burns a Freddy Loix závodili koncem 90. let ve vozech Mitsubishi Evo, které ale byly pojmenovány jako Carisma GT.
10. Limitovaná série Evolution Extreme
Jedním z nejvzácnějších kusů je Evo VI Extreme. Bylo ho vyrobeno jen 50 kusů. Upravila ho britská společnost Ralliart UK. Z nuly na sto to při výkonu 350 koní zvládá kolem čtyř sekund. Vnitřní výbava je samozřejmě osekána na minimum, aby byl vůz co nejlehčí. Žádné zbytečnosti tedy nečekejte. Hliníková kola jsou ale to, s čím počítat na 100% můžete.