Alukola Pneumatiky Příslušenství

Deset nejlepších aut z Rychle a Zběsile

Filmová série Rychle a zběsile, ukazující příběh nelegálních pouličních závodníků, si vysloužila mezi diváky velkou oblibu. Dvojice Vin Diesel a nešťastně zesnulý Paul Walker prostě do kin táhla. Svůj podíl na tom mají i nádherné vozy, které se na plátně objevují. Zde je deset nejlepších.

 

10. Porsche 911 GT3 RS

 

Alu kola porshe
 

V pátém díle si Brian v podání Paula Walkera konečně osedlal Porsche. Ale samozřejmě nešlo o opravdové GT3 RS. Produkce koupila dva modely Carrera 2s a podobně jako u Skylinu je upravila tak, aby vypadaly jako vrcholná modifikace 911. Jinak nebylo provedeno moc úprav, kromě instalace bezpečnostního rámu, přelakování a postavení vozu na osmnáctipalcová hliníková kola. Tvůrci tohle Porsche milovali, protože skvěle driftovalo.

 

9. Chevrolet Camaro 1969

 

Alu kola Chevrolet Camaro 1969
 

Camaro použité v prvním filmu bylo speciálně upraveno jako kaskadérské auto. Přesto se dalo používat i pro běžnou jízdu. Kromě vnitřního výstužného rámu byla přidána ještě závodní sedadla a výstuže dveří. Jinak se ale auto v ničem nelišilo od originálních Camar, která sjížděla z továrního pásu.

 

8. Subaru Impreza WRX STI 2009

 

Alu kola Subaru Impreza WRX STI 2009
 

Subaru nabídlo sedm Imprez pro čtvrtý díl série výměnou za product placement. Pět z nich bylo při natáčení zcela zničeno, jednomu byl vyjmut motor za účelem natáčení studiových scén, a jeden vůz zůstal zachovalý. 

 

7. Mitsubishi Lancer EVO VII

 

Alu kola Mitsubishi Lancer EVO VII
 

Tento vůz je známý hlavně svou skvělou ovladatelností. Pro účely filmu bylo ale nutné zajistit, aby lépe driftoval. Proto byla u osmi z deseti vozů, které měla produkce k dispozici, odpojena přední náprava. Na motoru žádné změny provedeny nebyly, stejně jako na převodovce. Byla ale rozšířena karoserie, namontovány 19 palcové hliníkové disky a upraveno řízení. 

 

6. Mazda RX-7

 

Alu kola Mazda RX-7
 

Tuning vozu pro film zahrnoval turbo HKS T04Z, úpravu brzdového systému, přenastavení zavěšení pro lepší ovladatelnost, přelakování, a samozřejmě také montáž nových litých disků. Tomuto vozu trvalo jen šest sekund, než dosáhl rychlosti 100 kilometrů v hodině. Objevil se v díle Tokijská jízda.

 

5. Dodge Charger 1970

 

Alu kola Dodge Charger 1970
 

Charger se stal legendou této série a neodmyslitelně patří k Dominicu Torettovi, kterého hrál Vin Diesel. Je jediným vozem, který se objevil ve více dílech série. Chargery jsou ale dnes poměrně vzácné a dost drahé. Přesto se tvůrcům podařilo sehnat pět Chargerů, které si upravili pro svoje potřeby. 

 

4. Dodge Daytona 1969

 

Alu kola Dodge Daytona 1969
 

Daytona byla navržena původně jako aerodynamičtější verze Dodge Charger. Slavila mnoho úspěchů na závodních tratích seriálu NASCAR. Pro film byl ale vůz upraven tak, aby se s ním snadněji dělaly akční scény. Proto bylo auto zkráceno, postaveno na 18 palcová litá kola a snížil se úhel zadního křídla. Pro film je vždy zapotřebí mít k dispozici více aut, a zde to platilo dvojnásob. Dayton měli tvůrci několik, každou v trochu jiné úpravě.

 

3. Nissan Skyline GT-R 2002

 

Alu kola Nissan Skyline GT-R 2002
 

Nejzajímavější je, že ve skutečnosti to ani nebyl Skyline GT-R, ale starší GT-S přepracovaný tak, aby vypadal jako novější model. Tvůrci filmu tím ušetřili určité množství peněz. A navíc ani nešlo o vůz s turbomotorem. Poháněl ho 2,6 litrový motor RB26, řadový šestiválec s rozvodem DOHC. Filmaři ale vůz namaskovali tak dokonale, že nikdo nic nepoznal. 

 

2. Ford Escort 1968

 

Alu kola Ford Escort 1968
 

Tenhle vůz se proslavil v šestém díle série, kdy udělal obrovský skok a po dopadu jel bez problémů dál. Pro natáčení byly zakoupeny Fordy Escort RS1600 s pravostranným řízením a následně byly přepracovány. Úpravy zahrnovaly například závodní sedačky, přelakování, zavedení samostatného zapínání zapalování a palivové pumpy, a samozřejmě také třináctipalcové elektrony.

 

1. Toyota Supra 1994

 

Alu kola Toyota Supra 1994
 

Tohle auto bylo asi nejvíce upravováno. Úpravy zahrnující nitro pohon s mokrým vstřikem, turbo, nové prvky karoserie, polepy, litá kola a další stály přes 50 tisíc dolarů. Tím tento vůz dostal výkon 544 koní při 6800 otáčkách a hlavně dokonalou akceleraci z nuly na sto za 4,3 vteřiny.

 

Jaký je Váš favorit? Napište nám.

Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!

Nenechte si ujít další skvělé články
Štítky: alu kola tuning fakty performance zajímavosti jdm kuriozity
Oficiální prohlášení koncernu GoodYear / Dunlop ke stáří pneumatik. Není prokázáno, že by starší pneumatiky ztráceli na jízdních vlastnostech!
Další lekce dějin alu kol je tu. Koukněme se spolu na drátěná kola a vůbec první elektrony na světě.
Věděli jste, že první Volkswagen si poručil Hitler a navrhl Porsche? A věděli jste, že...

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS