S námi ušetříte

Alukola a pneumatiky máme za nejlepší ceny na trhu

PŘÍSLUŠENSTVÍ ZDARMA

Vše potřebné dodáme přímo k Vašemu automobilu gratis

ODESÍLÁME IHNED

15 000 kusů litých kol a pneumatik již netrpělivě čeká na Váš vůz

100% reference

Spokojenost našich zákazníků je pro nás na prvním místě

Alukola Pneumatiky Příslušenství Magazín

Lakování alu kol, jaké jsou rozdíly mezi klasickým a práškovým lakováním - Komaxitem

Lakování alu kol je klíčovým procesem, který nejen zvyšuje jejich estetickou hodnotu, ale také chrání hliníková kola před poškozením. Existují dva hlavní typy lakování: klasické mokré lakování a práškové lakování (často označované jako komaxit). Zde je detailní popis obou metod a jejich srovnání.
 

Klasické mokré lakování

  1. Příprava povrchu: Nejprve se alu kola čistí a odmašťují, aby se odstranily veškeré nečistoty a zbytky oleje.

  2. Nanášení základního nátěru: Na připravený povrch se aplikuje základní nátěr, který zlepšuje přilnavost vrchního laku a chrání alu kolo proti korozi.

  3. Aplikace barvy: Po zaschnutí základního nátěru se nanáší vrstva barvy. Tento krok se může opakovat pro dosažení požadovaného odstínu a krytí.

  4. Aplikace transparentního ochranného lakování: Na závěr se aplikuje transparentní lak, který dodává lesk a chrání barvu před poškrábáním a UV zářením.

  5. Sušení a vytvrzení: Alu kola se suší ve speciální sušící peci, což umožňuje vytvrzení laku.


Práškové lakování (Komaxit)

  1. Příprava povrchu: Stejně jako u mokrého lakování, i zde je důležité důkladné čištění a odmašťování.

  2. Elektrostatické nanášení prášku: Prášková barva se aplikuje elektrostaticky. Práškové částice jsou nabity a přitahovány k povrchu litého kola.

  3. Pečení v peci: Po aplikaci prášku se alu kola vloží do pece, kde vysoká teplota způsobí tavení a vytvrzení prášku, čímž vznikne pevný a odolný povrch.


Srovnání a výhody

  • Odolnost: Práškové lakování obvykle poskytuje silnější a odolnější povrchovou vrstvu než klasické lakování. Je odolnější vůči poškrábání, otěru a chemickým látkám.

  • Ekologie: Práškové lakování je považováno za ekologičtější. Neobsahuje rozpouštědla a má nižší emise VOC (těkavých organických sloučenin).

  • Aplikace a efektivita: Práškové lakování je účinnější, protože přebytečný prášek lze zachytit a znovu použít. Klasické lakování může vést k větším ztrátám materiálu.

  • Estetika a vzhled: Klasické lakování nabízí širší škálu povrchových úprav a odstínů. Práškové lakování má omezenější paletu barev a efektů, ale nabízí rovnoměrnější a hladší povrch.

  • Náklady: Práškové lakování může být nákladově efektivnější na velké série, zatímco klasické lakování je flexibilnější pro menší série alu kol a speciální požadavky.
     

Obě metody mají své místo v průmyslu a výběr závisí na specifických požadavcích, jako je odolnost, estetika, ekologie a nákladová efektivita. Práškové lakování je obecně preferováno pro jeho odolnost a ekologické aspekty, zatímco klasické lakování je vhodné pro složitější barvy a designy.

Hledáte-li krásná a kvalitní alu kola, pak stačí jen kliknout ZDE.

Porsche Prague Meeting 2019
Uhrančivá alu kola na desítkách nadupaných automobilů Porsche! Byli jsme u toho! více
15 nejšílenějších interiérů v historii automobilů
Interiéry moderních aut se hodně přizpůsobují přání zákazníka. Výrobci některých vozů se při navrhování interiérů dost rozvášnili, což zpravidla končilo naprostým chaosem. více
Osm věcí, které jste možná nevěděli o Fordu
Věděli jste například, že Ford je nejčastější vítěz WRC, že Ford dodával motory pro všechny vozy F1, že černý Ford je nej... více

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS