S námi ušetříte

Alukola a pneumatiky máme za nejlepší ceny na trhu

PŘÍSLUŠENSTVÍ ZDARMA

Vše potřebné dodáme přímo k Vašemu automobilu gratis

ODESÍLÁME IHNED

15 000 kusů litých kol a pneumatik již netrpělivě čeká na Váš vůz

100% reference

Spokojenost našich zákazníků je pro nás na prvním místě

Alukola Pneumatiky Příslušenství Magazín

10 zajímavostí o Renaultu

Renault je jednou z nejznámějších automobilek v Evropě i na světě. Tato značka má dlouhou tradici a přestože je známá, je spousta věcí, které o ní nevíte. Zde je deset nejzajímavějších...

10. Rychlejší než Formule 1

 

Alu kola Renault Clio
 

Nejrychlejší postavený vůz Renault navzdory všem očekáváním není monopost Formule 1, ale model Alpine A443 z roku 1978, který závodil Le Mans. Poháněl ho 2,1 litrový šestiválec s turbem, který ho dokázal vystřelit na rychlost přes 350 km/h.
 

9. Absolutní šampion v první Grand Prix

 

Alu kola Renault Twingo

 

Úplně první závod Grand Prix v historii vyhrál vůz Renault. Stalo se tak v Le Mans v roce 1906. V závodě startovalo 32 vozů a šlo o skutečně dlouhý závod. Jelo se na 12 kol a okruh měřil 64 mil. Šest kol se jelo jeden den, následoval noční odpočinek, a dojelo se druhý den. Vyhrál Ferenc Szisz na Renaultu AK90CV.

Výprodej alu kol
 

8. Závoďák na silnici

 

Alu kola Renault Sport R.S. 01

 

Závodní speciál na běžné silnici? S Renaultem je to možné. Lehoučký Renault Spider je vyroben kompletně z hliníku a samozřejmostí jsou i odlehčená alu kola Renault. Pohání ho dvoulitrový motor o výkonu 150 koní. Ve verzích určených pro prodej mimo Velkou Británii se dokonce nemontovalo ani přední sklo.

Totální výprodej
 

7. Renault - automobil roku

 

Elektrony Renault clio
 

Renault Clio se stal dvakrát Evropským automobilem roku. Poprvé v roce 1991 ve své vůbec první generaci, a podruhé ve své třetí generaci v roce 2006
 

6. Problémy s výkonem

 

Rotzeč renault clio 4

Renault Alpine GTA Le Mans byl širší než ostatní vozy GTA. Na pohled šlo o krásný vůz s hodně futuristickým designem, který podtrhovala i originální litá kola. S výkonem byly ale problémy - kvůli katalyzátoru byl vůz o něco pomalejší než byl jeho skutečný potenciál.
 

5. Renault - průkopník turbomotorů

 

Alu kola Renault Megane

Renault RS01 byl první vůz Formule 1 poháněný turbomotorem. Ostatní týmy používaly třílitrové atmosferické motory, převážně Ford V8, ale Renault se vydal cestou 1,5 litrového turbomotoru. Vůz prvně závodil roku 1977 a v 80. letech byl turbomotor standardem, bez kterého nešlo vítězit. Zpočátku byl ale agregát Renaultu velmi nespolehlivý a vozu se přezdívalo "žlutá parní konvice", protože v důsledku četných poruch často končil mimo trať s bílým kouřem vycházejícím z jeho zadní části. 
 

4. Renault Clio - nejvýkonnější Hatchback na světě

 

Alu kola Renault Sport megane coupe

Až do roku 2006 bylo Clio V6 s motorem o výkonu 255 koní nejvýkonnějším hatchbackem na světě. Dokonce vznikla i samostatná závodní série pro tyto vozy - Clio Cup. V civilní verzi byl kromě vysokého výkonu zajištěn i precizní design, na kterém se kromě mistrného provedení karoserie podílela i povedená hliníková kola Renault.
 

3. Renault Espace s motorem F1 od Ayrtona Senny

 

Alu kola Rozteč Renault Clio

V roce 1994 byl na autosalonu v Paříži představen model Espace F1. Navržen byl na oslavu desetiletého výročí od uvedení první generace modelu a taky při příležitosti návratu automobilky do F1 v roli dodavatele motorů. Přijde vám Espace jako neforemné auto, se kterým se nedá jet rychle? Tento speciál byl osazen stejným motorem jako vozy F1! Měl tedy desetiválcový motor o výkonu 800 koní, šestistupňovou sekvenční převodovku a karoserii z karbonových vláken, stejně jako monoposty F1. S takovou specifikací nemůže být o plechových kolech vůbec řeč, Renault Espace F1 měl samozřejmě elektrony. Z nuly na sto se dostal za 2,8 vteřiny a zvládl jet až 310 km/h. Zajímavostí je, že vůz pomáhal vyvíjet trojnásobný šampion F1 Ayrton Senna.

Top výprodej
 

2. Renault 5 - raketa na kolech

 

Elektrony Renault Laguna

Existují čtyři verze slavného Renaultu 5s: Renault 5 Turbo, postavený za účely homologace. Renault 5 Turbo 2, který byl o něco těžší. Dále Renault 5 Gordini Turbo, a pak nejslavnější verze Renault 5 GT Turbo.
 

1. Šestikolka od Renaultu

 

Renault Megane TUning

Výprodej

Francouzská společnost Leotard postavila šestikolový Renault 5. Vyrobilo se několik kusů a podle všeho by minimálně jeden měl být stále pojízdný. Nacházet by se měl ve Velké Británii.


Alu kola Renault  Clio

Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!

Nenechte si ujít další skvělé články
Štítky: historie zajímavosti fakta renault
Milujeme alu kola a sportovní vozy. Nenechte si ujít náš fotoreport z pražských Arkád.
Alu kola Imsa Vám, stejně jako špičkově vyladěné vozy, vyrazí dech. Neobyčejný německý úpravce Imsa vyrábí neskutečné věcičky... Pojďme se na ně spolu podívat.
Honda Type R je snem každého milovníka japonských vozů. Našláplé motory, odlehčená alu kola, sportovní interiéry a mnohem více...

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS